آشنایی با آزمون تافل

تافل چیست؟

آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) یک آزمون استاندارد برای سنجش توانایی زبان انگلیسی افراد غیر بومی است که مایل به ثبت نام در دانشگاه های انگلیسی زبان هستند. این آزمون توسط بیش از 11000 دانشگاه و مؤسسه دیگر در بیش از 190 کشور و منطقه پذیرفته شده است. تافل یکی از چندین آزمون مهم زبان انگلیسی در جهان می باشد. از دیگر آزمون های بین المللی نظیر تافل می توان آزمون‌ آیلتس، آزمون انگلیسی ارزیابی کمبریج و کالج ترینیتی لندن را نام برد.

تافل یک علامت تجاری خدمات تست آموزشی (ETS)، یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی است که این آزمون ها را طراحی و اجرا می کند. ETS گزارش نمره رسمی را صادر می کند که به طور مستقل به مؤسسات ارسال می شود و برای دو سال پس از آزمون معتبر است.

یکی از مدارک معتبر برای تعیین سطح زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان سراسر دنیا، مدرک تافل است که چند سالی از برگزاری این آزمون به صورت اینترنتی می گذرد. در این نوشته نگاهی داریم به الزامات و شرایط موفقیت در آزمون تافل ای بی تی. با ما همراه باشید در بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی.

ارائه مدرک زبان تافل به دانشگاه ها :

معمولا دانشگاه های مطرح دنیا، از متقاضیانی که خواستار ارائه مدرک زبان تافل هستند، نمره ۷۹ تا ۹۰ را درخواست می کنند. هر اندازه این نمره به عدد ۱۲۰ نزدیک تر باشد،‌ شانس قبولی داوطلب افزایش خواهد یافت.

بنابراین در اختیار داشتن چنین مدارک زبانی، اگر چه شرط کافی برای پذیرش تحصیلی نیست، اما شرط لازم برای ارسال مدارک است و بدون آن، مدارک متقاضی در فرآیند پذیرش بررسی نخواهد شد.

برگزاری آزمون تافل به روش کامپیوتری :

یکی از دلایل علاقه متقاضیان به شرکت در آزمون تافل، برگزاری آن به روش کامپیوتری است که پرسش ها از مرکز بین المللی تافل ارسال و متقاضی می بایست بر اساس بخش های مختلف آزمون، در زمان مشخص، پاسخ ها را به صورت کامیپوتری وارد کنند. یعنی همه ۴مهارت ، به صورت کامپیوتری ارائه می شود و بر خلاف آزمون آیلتس که کاغذی است، چیزی بر روی کاغذ ضبط و یادداشت نمی شود. تافل آی بی تی همانند آزمون GRE برگزار می شود با این تفاوت که جی آر ای بخش شنیداری و گفتاری ندارد.

گرفتن مدرک تافل اینترنتی اصلا کار سخت و غیر ممکنی نیست. نیاز نیست که برای آن هزینه های سر سام آور کرد و معلم خصوصی آنچنانی گرفت و کلاس های خارق العاده رفت!

شما باید اول با این آزمون، اهداف آزمون و شرایط برگزاری و ساختار آن به خوبی آشنا شده و سپس خود را برای هر مهارت در زمانی کافی، آماده کنید.

درباره آزمون تافل اینترنتی :

آزمون تافل اینترنتی در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی توسط ETS معرفی شد و جایگزین تافل کاغذی و کامپیوتری مرسوم در دهه های قبل شد. آزمون تافل، به صور کلی آزمونی بر مبنای سیستم آموزشی آمریکاست بر خلاف آزمون آیلتس که بر اساس سیستم و نگاه انگلیسی ها به آموزش زبان انگلیسی است.

  • شرکت کننده گان باید در ساعت و روزی مشخص، در محل آزمون حاضر شده .
  • به پرسش ها به صورت اینترنتی پاسخ دهند.
  • سوالات به صورت آنلاین در صفحه نمایش گر ارائه می شود و برگزار کنده آزمون، نقشی در ارائه پرسش ها و نمایش آن به شما ندارد.
  • در تافل اینترنتی، تاکید بر روی کلیه مهارت هایی است که در آزمون پرسش می شود.

تافل قدیمی، بسیار گرامر محور بود اما ساختارهای جدید آموزش زبان، گرامر محوری را از آموزش و آزمون حذف کرده است و راه های جایگزین بهتری را برای سنجش دانش زبان انگلیسی داوطبان طراحی می کند.

بخوانید : آموزش گرامر زبان انگلیسی از صفر تا صد (مبتدی تا پیشرفته)

فاصله زمانی بین شرکت در آزمون و دریافت نتیجه حدود ۱۴ روز برآورد می شود و یک داوطلب می تواند بارها در طول سال در این آزمون شرکت کند.

ساختار آزمون تافل اینترنتی :

  • آزمونی ۴ ساعته دارای ۴ بخش و ۱۲۰ پرسش، ساختار تافل اینترنتی را تشکیل می دهد.
  • پرسش ها در این آزمون برای هر ۴ مهارت به صورت تصادفی روی صفحه نمایش هر کاربر ارائه می شود.
  • وقت مشخصی برای پاسخ به هر بخش از آزمون وجود دارد.
  • امکان پاسخ به پرسش ها در مدت زمان مشخص، وجود دارد و الزامی برای توالی پاسخ به پرسش ها وجود ندارد. یعنی شما می توایند اول پرسش شماره ۴ را پاسخ بدهید بعد پرسش شماره ۱۲ را.

به هر حال هر ساله صدها هزار نفر در سراسر جهان از جمله ایران، در آزمون های تافل شرکت می کنند و تقریبا اکثر دانشگاه های دنیا، این مدارک آزمون ارزشیابی سطح سواد انگلیسی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را قبول دارند.

اعتبار تافل بر خلاف آیلتس ۵ سال هست و این فرصت خوبی برای کسانی است که قصد دارند فرآیند تحصیل در خارج را چند سال پس از اخذ مدرک دنبال کنند. اما دارندگان مدرک آیلتس ، فرصت زیادی در اختیار ندارند.

تافل سخت تر است یا آیلتس :

تافل آی بی تی سخت تر یا آسان تر از آیلتس نیست، اما به نظر می رسد به دلیل حجم بالاتر مطالب و فکری بودن بخش خواندنی و شنیداری آزمون تافل، کمی تمرکز داوطلب برای موفقیت در این آزمون باید  بیش تر از آزمون آیلتس باشد که همه چیز به صورت مکتوب در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و پاسخ سوالات می بایست روی کاغذ ثبت شود. ثبت اطلاعات روی کامپیوتر در مدت کم،‌تمرکز بیش تری از ثبت اطلاعات روی کاغذ دارد و به همین خاطر، تافل را کمی  سخت می کند .

تافل اینترنتی چه بخش هایی دارد؟

تافل اینترنتی مانند آیلتس دارای ۴ بخش است که از داوطلب خواسته می شود در محیط مجازی، به پرسش های هر بخش به طور مجزا پاسخ دهد. شما نمی توانید فاصله زیادی را بین پاسخ به هر بخش در اختیار داشته باشید، اما می توانید در طول طرح پرسش های هر بخش،‌ با اطلاع مسئول جلسه، از پشت صندلی خود بلند شوید و مثلا آب یا غذا بخورید. اما به هر حال وقت قانونی شما در حال گذر است.آزمون اینترنتی تافل (iBT) هر چهار مهارت آکادمیک انگلیسی – خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را اندازه گیری می کند. از زمان معرفی آن در اواخر سال 2005، قالب آزمون مبتنی بر اینترنت به تدریج جایگزین آزمون های مبتنی بر رایانه (CBT) و آزمون های مبتنی بر کاغذ (PBT) شده است، اگرچه تست مبتنی بر کاغذ هنوز در بعضی کشورهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون TOEFL iBT در چند مرحله معرفی شده است، با ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا در سال 2005 و سایر نقاط جهان در سال 2006. این آزمون به صورت هفتگی در مراکز تست مجاز ارائه می شود.

  • 1- بخش نخست بخش Reading ( درک مطلب ) است.

این قسمت با شیوه قدیمی که در بخش کامپیوتری بود تفاوت عمده ای ندارد و از ۳ بخش تشکیل شده است که متن های آکادمیک و علمی را شامل می شود. معمولا هر یک از این سه متن، دارای ۶۰۰ تا ۸۰۰ کلمه بوده و داوطلب باید با دقت کامل متن را خوانده و بر اساس مهارت های درک مطلب، به پرسش های مطرح شده پاسخ دهد. در این قسمت طراحی سوالات با رعایت استانداردهای طراحی آزمون تافل انجام گرفته و لازم است که داوطلبان، با شیوه های طراحی پرسش ها و رد کردن گزینه های نادرست و حدس زدن گزینه های درست و انتخاب نهایی،‌ آشنا شوند. ساختار پرسش هایی که در قسمت درک مطلب یا همان reading ارائه می شود، تلفیقی از پرسش هایی است که در سیستم قدیمی تافل مطرح شد و بخش های جدیدی که در سیستم جدید ارائه گردید.

بخش Reading شامل سؤالاتی در 3-4 قسمت است که هر کدام تقریباً 700 کلمه می باشند و دارای 10 سؤال است. مطالب از موضوعات دانشگاهی هستند. آنها از نوع مطالبی هستند که ممکن است در کتاب درسی دانشگاه در مقطع کارشناسی یافت شود. عبارات نیازمند درک کارکردهای بلاغی مانند علت- معلول، مقایسه-تضاد و استدلال است. دانش آموزان به سؤالاتی در مورد ایده های اصلی، جزئیات، استنتاج ها، اطلاعات ضروری، درج جمله، واژگان و ایده های کلی پاسخ می دهند. انواع جدید سوالات در آزمون تافل iBT نیاز به پر کردن جداول یا تکمیل خلاصه دارند. برای رسیدن به پاسخ صحیح نیازی به اطلاع قبلی از موضوع مورد بحث نیست.

  • 2- دوم بخش Listening ( شنیداری ) است .

بخش Listening شامل سوالات 2-3 مکالمه با 5 سوال و 3-4 سخنرانی با 6 سوال است. هر مکالمه 2.5-3 دقیقه و سخنرانی ها 4.5-5.5 دقیقه است. گفتگوها شامل یک دانشجو و یک استاد یا یک ارائه دهنده خدمات دانشگاهی می شود. سخنرانی ها بخشی مستقل از یک سخنرانی آکادمیک است که ممکن است شامل مشارکت دانشجویان باشد و دانش پیش زمینه تخصصی در حوزه موضوعی را در نظر نگیرد. هر مکالمه و متن سخنرانی فقط یک بار شنیده می شود. آزمون دهندگان ممکن است در حین گوش دادن یادداشت برداری کنند و هنگام پاسخ دادن به سؤالات به یادداشت های خود مراجعه کنند. سوالات این بخش به منظور سنجش توانایی درک ایده های اصلی، جزئیات مهم، مفاهیم، روابط بین ایده ها، سازماندهی اطلاعات، هدف سخنران و نگرش سخنران است.

در بخش شنیداری آزمون تافل، توانایی داوطب در درک مکالمات انگلیسی ارزیابی می شود. البته لهجه گوینده بخش پرسش های شنیداری تافل، آمریکایی است. بخش  شنیداری تافل اینترنتی با نسخه قبلی تفاوت های زیادی ندارد و داوطلبان باید به ۲ مکالمه و ۴ سخنرانی درسی که با پرسش های مختلفی همراه شده است، در مدت زمان معلومه پاسخ دهند.

  • 3- سوم بخش Writing ( نوشتاری ) است .

بخش Writing توانایی یک آزمون‌دهنده برای نوشتن در یک محیط آکادمیک را اندازه‌گیری می‌کند و از دو بخش تشکیل شده است: یکی ترکیبی و دیگری مستقل. در بخش ترکیبی، شرکت کنندگان در آزمون متنی را در مورد یک موضوع دانشگاهی می خوانند و سپس به سخنران گوش می دهند که درباره آن بحث می کند. سپس آزمون شونده خلاصه ای در مورد نکات مهم در قسمت شنیداری می نویسد و توضیح می دهد که چگونه این نکات با نکات کلیدی قطعه ریدینگ ارتباط دارند. در بخش مستقل، آزمون‌دهنده باید یک مقاله بنویسد که نظر یا انتخاب خود را بیان کند، و سپس آن را توضیح دهد، نه اینکه صرفاً ترجیحات یا انتخاب‌های شخصی را فهرست کند. پاسخ ها به ETS OSN ارسال می شوند و توسط حداقل 3 مصحح مختلف ارزیابی می شوند.

در بخش نوشتاری، هدف آن است که شما به عنوان فردی که قصد دارید در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنید، بتوانید یک متن علمی درست را بر اساس استانداردهای نوشتن برای مقالات و نشریات علمی آماده کنید و این متن، روایی و انسجام و گرامر درستی  هم داشته باشد. بخش نوشتاری تافل اینترنتی از دو قسمت تشکیل شده است که یکی بخش تلفیقی یا integrated و دیگری بخش مستقل یا independent است. هر دو قسمت را داوطلب باید بر اساس پرسش هایی که از وی می شود، بررسی و در وقت معلوم پاسخ دهد.

این پاسخ، باید در چارچوب استانداردهایی که تافل برای نمره دهی در نظر گرفته انجام شود. نوشته شما باید به صورت شفاف و با پاراگراف های منسجم و استفاده از کلمات ربطی، نظر شما را درباره یک موضوع در قالب نوشتاری چند صد کلمه منعکس کند. یعنی اگر فردی متن شما را مطالعه کرد،‌ متوجه شود که نظر  شما دقیقا درباره سوالی  که مطرح شده چیست و چه دلایلی برای حمایت و توسعه نظری که داشتید، ارائه کرده اید. این مهارت ها را در کلاس های آمادگی آزمون تافل اینترنتی در نظر داشته  و روی آن تکیه کنید. چرا گه تنها گرامر خوب، تضمینی برای نوشتن متن خوب نیست و نویسنده (در این جا داوطلب تافل) می بایست بتواند با خلاقیت خود،  یک موضوع را بسط داده و به نتیجه گیری مشخصی در مدت زمان لازم برسد. متن شما معمولا نباید بیش از ۳۵۰ کلمه باشد.

در قسمت تلفيقي داوطلب بايد در ابتدا متن کوتاهي را بخواند (۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه) و سپس به يک نطق مرتبط با متن گوش دهد. بعد از آن بايد با استفاده از اطلاعاتي که از متن و سخنراني به‌دست آورده‌ به يک پرسش پاسخ دهد. ۲۰ دقيقه فرصت داده مي‌شود که داوطلب پاسخ خود را که بايد بين ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه باشد، بنويسد.

در بخش مستقل بخش نوشتاري، مشابه بخش نوشتاري آزمون کامپيوتري تافل مي‌باشد؛ در این قسمت ۲۰ دقيقه فرصت داده مي‌شود که انشاء کوتاهي در حدود ۳۰۰ کلمه درباره يک موضوع خاص توسط داوطلب نوشته شود.

  • 4- سوم بخش Speaking ( گفتاری ) است .

بخش Speaking از 4 کار بخش تشکیل شده است: 1 بخش مستقل (تکلیف 1) و 3 بخش ترکیبی (تکلیف 2، 3، 4). در بخش 1، شرکت کنندگان در آزمون به سؤالات نظری در مورد موضوعات آشنا پاسخ می دهند. آنها بر اساس توانایی خود در صحبت کردن خود به خود و انتقال ایده های خود به وضوح و منسجم ارزیابی می شوند. در بخش 2 و 4، شرکت کنندگان در آزمون یک قطعه کوتاه را می خوانند، به یک سخنرانی درسی دانشگاهی یا مکالمه ای در مورد زندگی در دانشگاه گوش می دهند و با ترکیب اطلاعات مناسب از متن و گفتگو به یک سؤال پاسخ می دهند. در بخش 3، شرکت کنندگان در آزمون به یک سخنرانی دوره آکادمیک گوش می دهند و سپس به سؤالی در مورد آنچه شنیده اند پاسخ می دهند. در بخش ترکیبی، آزمون دهندگان بر اساس توانایی آنها در ترکیب مناسب و انتقال مؤثر اطلاعات از مطالب خواندنی و شنیداری ارزیابی می شوند. آزمون دهندگان ممکن است هنگام خواندن و گوش دادن یادداشت برداری کنند و ممکن است از یادداشت های خود برای کمک به آماده سازی پاسخ های خود استفاده کنند. قبل از شروع صحبت به آزمون شوندگان زمان آماده سازی کوتاهی داده می شود. پاسخ ها به صورت دیجیتالی ضبط می شوند، به شبکه امتیازدهی آنلاین ETS (OSN) ارسال می شوند و توسط سه تا شش مصحح، ارزیابی می شوند.

اين بخش جديد از آزمون تافل داراي شش تکليف (task) مي‌باشد که دو تکليف آن به صورت مستقل (independent) و چهار تکلیف به صورت تلفيقي است. بخش گفتاري آزمون تافل داراي قسمت‌هاي زير است: دو تکليف مستقل (independent) درباره موضوعات معمولي و آزاد: شرکت‌کنندگان بايد با استفاده از دانش و تجارب شخصي خود در مورد موضوع خاصی توضیح ‌دهند.

 

آزمون تافل

ثبت نام در آزمون تافل اینترنتی

برای شرکت در آزمون تافل، می بایست از طریق سایت ETS.org/toefl  ثبت نام کرده و کشور و محل و روز برگزاری آزمون را در صورتی که فرصت ثبت نام به شما می داد، انتخاب و هزینه را پرداخت کنید.

نکات مهم آزمون تافل :

مساله مهمی که باید در زمان ثبت نام برای آزمون تافل به آن توجه کنید، درج کد موسسه یا دانشگاهیست که قصد دارید پس از شرکت در آزمون، کارنامه شما به طور رایگان به آن مرکز به عنوان بخشی از متریال اپلیکیشن شما ارسال شود. در صورتی که این کد را وارد نکنید یا به اشتباه وارد کنید، امکان ویرایش و تغییر آن پس ازثبت نام وجود ندارد.

در صورتی که بخواهید کارنامه اضافی برای شما صادر و به دانشگاه مقصد ارسال شود، موسسه ETS مبلغی را بابت این خدمات از شما مطالبه خواهد کرد.

کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که از داوطلبان، مدرک تافل یا آیلتس را به عنوان بخشی از نیازمندی های پذیرش درخواست می کنند، دریافت کپی یا اسکن کارنامه را از متقاضی نمی پذیرند و باید مرکز ای تی سی‌، رونوشتی از کارنامه را مستقیما به نشانی دانشگاه مورد نظر شما ارسال کند.

البته در صورتی که شما برای رشته ای خاص در ترمی خاص برای دانشگاهی خاص apply کنید و موفق به اخذ پذیرش نشوید، نیازی به درخواست از ای تی اس برای صدور مجدد کارنامه تافل نیست و دانشگاه همین مدارک را برای ترم بعدی پذیرش استفاده خواهد کرد.

به هر حال، درج کد صحیح موسسه یا دانشگاهی که می خواهید اپلای کنید در زمان ثبت نام، حداقل ۱۰۰ دلار آمریکا برای شما صرفه جویی در پی خواهد داشت. برای همین، تلاش کنید پیش از ثبت نام برای آزمون تافل، فهرستی از دانشگاه هایی که قصد دارید در آن جا ادامه تحصیل بدهید را آماده کرده و پس از short list کردن نام موسسات، کد ۵ موسسه ای که احتمالا در آن جا مدارک تحصیلی را ارسال کنید، در بخش ثبت نام آزمون تافل وارد کنید.

برای آگاهی شرکت کننده گان تافل، مواردی گوشزد می شود تا مورد استفاده داوطلبان قرار بگیرد:

تافل اینترنتی با تافل کاغذی تفاوت محتوایی ندارد و تنها تفاوت،‌ شیوه برگزاری آزمون است. تقریبا در ایران، فقط آزمون اینترنتی برگزار می شود.


اگر بین شرکت در آزمون تافل یا آیلتس شک دارید، ابتدا سعی کنید درک درستی از هر دو آزمون و الزامات شرکت در این آزمون ها بدست آورید. شناخت ساختار آزمون، شکل امتحان دادن،‌ اهداف هر دو آزمون و هم چنین تعامل با افرادی که در دو آزمون شرکت کرده اند و تجربه دارند،‌ بستری برای شناخت بهتر این آزمون های بین المللی زبان انگلیسی در کشورمان است.


اگر دوستی در خارج از کشور دارید که حساب ارزی در اختیار دارد، از وی بخواهید که هزینه ثبت نام تافل را برای شما پرداخت کند تا نیاز به پرداخت کارمزد به موسساتی که در این زمینه در ایران فعال هستند نشوید.


تافل اینترنتی مانند آزمون GRE، علاوه بر مهارت های زبانی، نیازمند مهارت های کامپیوتری هم هست. چرا که این آزمون از داوطلب می خواهد که مهارت های مختلفی را که در آزمون بررسی می شود از طریق ابزارهای کامپیوتری دریافت و پس از تحلیل، به پرسش ها پاسخ دهد. شما باید بتوانید خیلی سریع با صفحه کلید کامپیوتر کار کنید و بنویسید و با جای حروف روی صفحه کلید آشنا باشید. هم چنین، در انتقال مفاهیمی که در آزمون می شنوید برای پاسخ به پرسش های مختلف، آمادگی انتقال داشته باشید و این آمادگی را از طریق موس و صفحه کلید به صفحه نمایش گری که روبروی شما قرار دارد، منتقل کنید.


بعضا مشاهده شده است که داوطلبانی با سطح زبانی مطلوب اما به واسطه مهارت ضعیف در استفاده از کامپیوتر، موفق به اخذ نمره خوب در آزمون تافل اینترنتی نشده اند. برای همین تلاش کنید این مهارت را در خانه و پیش از شرکت در آزمون ارتقا دهید.


دانلود منابع مربوط به مهارت های مختلفی که در تافل از شما سوال خواهد شد،‌از طریق سایت های وب امکان پذیر است. این منابع را در آینده معرفی خواهیم کرد. حتی الامکان سعی کنید در محیط های شبیه ساز شده با آزمون اصلی تافل کار کنید تا همواره به این محیط آشنا شوید و در روز برگزاری آزمون با مشکلی مواجه نشوید.


بسیاری از دانشگاه ها دنیا برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، نمره تافل IBT حداقل ۷۹ را درخواست می کنند. یعنی شما باید در هر مهارت،‌ حداقل نمره ۲۰ از ۳۰ را کسب کنید. یعنی به ۷۰ درصد پرسش ها در هر مهارت خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری، پاسخ صحیح بدهید.


افرادی که قصد دارند به عنوان دستیار تحقیقاتی یک استاد در دانشگاه مقصد فعالیت کنند و بورس بگیرند، توصیه می شود که در بخش writing آزمون تافل IBT، نمره ۲۵ از ۳۰ کسب کنند.


از افرادی که خواهان دستیار تدریسی یک استاد در دانشگاه مقصد هستند، انتظار می رود که در بخش SPEAKING آزمون تافل  IBT نمره ۲۵ تا ۲۷ کسب کنند.


هر اندازه در آزمون تافل اینترنتی بتوانید نمره ای بالاتر از ۹۰ کسب کنید، شانس دریافت بورس تحصیلی شما افزایش پیدا خواهد کرد. اگر چه این موضوع، نه شرط لازم هست و نه شرط کافی و پذیرش با بورس در یک دانشگاه،‌ توابع عوامل متغیر هست که باید در نظر داشته باشید.


تافل اینترنتی تضمینی که در سایت ها و شبکه های تبلیغ می شود، صحت ندارد و موارد کلاهبرداری را به پلیس سایبر در نشانی اینترنتی به آدرس CYBERPOLICE.IR اطلاع دهید.


موسساتی که در زمینه برگزاری کلاس های آمادگی آزمون تافل در سراسر کشور فعالیت دارند، همه گی پتانسیل حرفه ای برگزاری کلاس های این گونه آزمون را در اختیار ندارند. تلاش کنید در موسسه ای اقدام به ثبت نام برای آمادگی آزمون تافل بکنید که وسایل سمعی و بصری  موسسه کافی باشد، موسسه بتواند محیط  شبیه سازی شده آزمون را هر از گاهی برایتان فراهم کند. موسسه دارای استاد متخصص در آزمون تافل باشد. صرف این که فردی چون native زبان انگلیسی هست یا انگلیسی خوب می داند، دال بر مهارت وی برای آموزش دانشجویان برای شرکت در آزمون تافل نیست.


پرسش های آزمون تافل بر اساس استانداردهای زبان شناسی صورت می گیرد بنابراین، برای پاسخ بهتر به پرسش ها،‌سعی کنید با استانداردهای طراحی پرسش ها و شیوه های رد گزینه های نادرست در اسرع وقت آشنا شوید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و نمره مورد دلخواه را بدست آورید.


دامنه لغات در آزمون تافل اهمیت زیادی دارد. قبلا مقوله گرامر اهمیت زیادی داشت. اما اکنون،‌دایره لغات و درک مطلب،‌ جای آن را گرفته است. سعی کنید از اپلیکیشن هایی که به معرفی لغات تافل می پردازند استفاده کنید و این نرم افزارها را از طریق سایت های به اشتراک گذاری نرم افزارهای تافل به رایگان دانلود کنید. استفاده از کافه بازار نیز توصیه می شود.


بخش گفتاری آزمون تافل، به دلیل آن که بر خلاف آزمون آیلتس، ممتحنی ندارد، وضعیت متفاوتی دارد که باید با شرایط و شیوه برگزاری آن قبلا آشنا شوید.


سرعت پاسخ گویی کامپیوتری شما به ۱۲۰ پرسش آزمون ظرف مدتی مشخص، نیازمند مهارت های زبانی و کامپیوتری به صورت توامان هست. روی این ۲ مهارت با مشاوره خبرگان آزمون تافل اینترنتی کار کنید.


یکی از بهترین منابع برای ارتقای سطح آمادگی جهت شرکت در آزمون تافل اینترنتی،‌ استفاده از فایل های صوتی به ویژه ویدئویی به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و آپارات هست.


که حداقل نمره ها برای هر مهارت در آزمون تافل اینترنتی چقدر باید باشد را از مسئول پذیرش (admission officer) دانشگاه مقصد خود جویا شوید.

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.

قبلی
آشنایی با آزمون PTE
بعدی
آشنایی با آزمون بین المللی جی آر ای

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

متقاضی کدام دوره هستید؟*

مقالات مرتبط :

keyboard_arrow_up