آموزش آیلتس | فشرده ، آنلاین و حضوری

دوره های ویژه آموزش آنلاین و حضوری آیلتس آموزشگاه ارس :

دوره مهارت های آیلتس


  • مهارت‌های تدریس شده : Reading, Writing, Listening, Speaking
  • تعداد جلسات : هر ترم 12 جلسه
  • نوع کلاس : خصوصی،گروهی،آنلاین،حضوری
  • کتاب : Mindest F/1/2/3 ، OFFICIAL GUIDE TO IELTS

دوره آیلتس


  • مهارت‌های تدریس شده : Reading, Writing, Listening, Speaking
  • دوره آیلتس مقدماتی (20 جلسه )
  • دوره آیلتس 1  (20 جلسه ) : ضروری برای کسب نمره 6.5
  • دوره آیلتس 2  (20 جلسه ) : ضروری برای کسب نمره 6.5
  • دوره آیلتس 3  (20 جلسه ) : ضروری برای کسب نمره 7 به بالا
  • دوره آیلتس 4  (20 جلسه ) : ضروری برای کسب نمره 7 به بالا
  • نوع کلاس : خصوصی،گروهی،آنلاین،حضوری
  • کتاب : Mindest F/1/2/3 ، OFFICIAL GUIDE TO IELTS

تصحیح رایتینگ آیلتس شما توسط استاد Native :

دیگه نیازی به گرفتن استاد یا کلاس رایتینگ نداری! میدونی چرا ؟!

چون آموزشگاه زبان انگلیسی ارس برای اولین بار در ایران این فرصت را برای شما زبان آموزان فراهم کرده است که writing آیلتس شما (چه جنرال چه اکادمیک ) توسط دو استاد نیتیو ( این اساتید تصحیح کننده آیلتس در کشورهای دیگر هستند ) در کانادا و انگلیس با هزینه بسیار کم تصحیح شود.

رایتینگ Ielts شما چطور تصحیح می شود ؟

  • ما رایتینگ شما را به اساتید در دو کشور کانادا و انگلستان ارسال می کنیم.
  • غلط های شما را لیست می کنند.
  • همان رایتینگ خودتان را به هر نمره های که خواستید تغییر می دهند و برای ما ارسال می کنند.
  • نکته مهم اینجاست که دقیقا همان رایتینگ خودتان را تبدیل به نمره مورد نظرتان می کنند.
  • مزیت این روش فهمیدن ایرادات نوشتاری شماست که می توانید در رایتینگ های بعدی آن را بهبود دهید.
  • 90% اطلاعات و نکات این روش برای مهارت Speaking آیلتس هم کاربرد دارد.

فرمت آزمون آیلتس :

آیلتس آکادمیک برای افرادی است که برای پذیرش در کالج یا دانشگاه در یک کشور انگلیسی زبان درخواست می دهند.
آیلتس جنرال (عمومی) برای افرادی است که قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان (معمولا بریتانیا، استرالیا یا کانادا) دارند و یا برای برنامه های آموزشی یا مشاغل در کشورهای مذکور درخواست می دهند.

چهار بخش مجزا در آزمون آیلتس وجود دارد. زمان کل آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد.

سه بخش (شنیداری، خواندن و نوشتن) در یک جلسه تکمیل می شود. بخش آخر، Speaking، ممکن است در همان روز یا حداکثر هفت روز قبل یا بعد از بخش‌های دیگر تکمیل شود.

همه بخش ها در آزمون های Listening و Speaking یکسان است. بخش Reading و Writing بسته به اینکه شرکت کننده در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال شرکت می کند متفاوت است.
بیایید با جزئیات بیشتر به چهار مهارت نگاه کنیم.

مهارت توضیحات
آزمون Listening آیلتس    (30 دقیقه) در مهارت لیسینینگ باید به چهار قطعه ضبط شده گوش دهید و سپس به 40 سوال مطرح شده پاسخ دهید. ضبط ها از منابع مختلف بوده و مدت زمان آزمون 30 دقیقه می باشد. هر بخش فقط یکبار پخش خوهد شد. البته در ابتدا شما می توانید پاسخ ها را در برگه امتحانی علامت بزنید و 10 دقیقه بعد از آزمون به شما برای انتقال پاسخ ها به پاسخنامه زمان داده خواهد شد. بخش‌های 1 و 2 موقعیت‌های اجتماعی معمولی هستند. بخش‌های 3 و 4 موقعیت‌های آموزشی و دانشگاهی است (مانند بحث بین دو دانشجو).
آزمون Reading آیلتس (60 دقیقه) مهارت ریدینگ دارای سه بخش و در مجموع 40 سوال است. شرکت کنندگان در آزمون سه متن را می خوانند که ممکن است از کتاب ها، مجلات، انتشارات، روزنامه ها یا سایر اشکال رسانه ای باشد. پس از مطالعه متن، آزمون شوندگان باید به سوالات چند گزینه ای و پاسخ کوتاه پاسخ دهند.
آزمون Writing آیلتس    (60 دقیقه) در مهارت رایتینگ دو بخش دارد. برای بخش اول، شرکت کنندگان در آزمون باید حداقل 150 کلمه را در 20 دقیقه بنویسند. برای بخش دوم، شرکت کنندگان باید حداقل 250 کلمه در 40 دقیقه بنویسند. بسته به اینکه آزمون شونده در آزمون آکادمیک یا عمومی شرکت می کند، بخش اول متفاوت است اما بخش دوم یکی است.
آزمون Speaking آیلتس    (11-14 دقیقه) مهارت اسپیکینگ یک مصاحبه حضوری است که در طی آن شخص با یک ممتحن گفتگو می کند. مهارت دارای سه بخش مختلف است:

مقدمه: شرکت کننده در مورد خانه، خانواده، محل کار، تحصیل، سرگرمی ها، علایق، دلایل شرکت در آزمون آیلتس و همچنین سایر موضوعات عمومی پاسخ می دهد.

دور طولانی: به شرکت کننده یک کارت حاوی چند سوال در مورد یک موضوع خاص داده می شود. شخص یک دقیقه فرصت دارد تا برای صحبت در مورد موضوع آماده شود، سپس باید یک سخنرانی دو دقیقه ای در مورد موضوع ارائه دهد.

بحث: ممتحن و شرکت کننده در مورد یک موضوعی (معمولا موضوع صحبت شده در بخش “دور طولاتی”) به بحث و گفتگو می پردازند.

نمره آیلتس چگونه تعیین می شود؟

سایت هایی مانند britishcouncil.org نیز برای شما کاربرد خواهد داشت.شما برای هر مهارت آزمون آیلتس یک نمره جداگانه و همچنین نمره کلی آیلتس دریافت خواهید کرد.
همه نمرات آیلتس بین 0 تا 9 هستند. شما می توانید نمرات 0.5 را نیز دریافت کنید (مانند 5.5 یا 6.5). نمره کلی شما بر اساس میانگین نمرات چهار مهارت شما است.
هر عدد (به عنوان مثال 0، 1، 2، 9) مربوط به سطح مهارت خاصی است. جدول سطح مهارت را می توانید در زیر بیابید:

نمره سطح مهارت توضیحات
9 کاربر متخصص شما تسلط عملیاتی کاملی بر زبان دارید. استفاده شما از زبان انگلیسی مناسب، دقیق و روان است و درک کاملی از خود نشان می دهید.
8 کاربر خیلی خوبی شما تسلط کاملی بر زبان دارید و فقط گاهی اوقات اشتباهات غیرسیستماتیک (نادر که در فهم تاثیری نمی گذارد) و استفاده نامناسب دارید. ممکن است در موقعیت های ناآشنا برخی چیزها را اشتباه متوجه شوید. شما به خوبی از پس استدلال های پیچیده با جزئیات بر می آیید.
7 کاربر خوبی شما تسلط عملیاتی به زبان دارید، هرچند با نادرستی گاه به گاه، استفاده نامناسب و سوء تفاهم هایی در برخی موقعیت ها دارید. به طور کلی زبان پیچیده را به خوبی مدیریت می کنید و استدلال دقیق را درک می کنید.
6 کاربر قابل قبول به طور کلی علیرغم برخی نادرستی ها، استفاده نامناسب و سوء تفاهم ها، تسلط مؤثری بر زبان دارید. شما می توانید از زبان نسبتاً پیچیده استفاده و درک کنید، به ویژه در موقعیت های آشنا.
5 کاربر ساده شما تسلط نسبی بر زبان دارید و در بیشتر موقعیت ها با معنای کلی کنار می آیید، اگرچه احتمال دارد اشتباهات زیادی مرتکب شوید. شما می توانید ارتباطات اولیه را در زمینه خود مدیریت کنید.
4 کاربر محدود توانایی های شما محدود به موقعیت های آشناست. شما اغلب در درک و بیان مشکل نشان می دهید. شما نمی توانید از زبان پیچیده (جملات پیچیده) استفاده کنید.
3 کاربر خیلی محدود شما فقط معنای کلی را در موقعیت های بسیار آشنا منتقل و درک می کنید. اختلالات مکرر در ارتباطات وجود دارد.
2 کاربر منقطع شما در درک گفتاری و نوشتاری انگلیسی مشکل زیادی دارید.
1 غیر کاربر شما توانایی استفاده از زبان را ندارید به جز چند کلمه مجزا (عدم توانایی ساخت جمله).
0 کسی که در امتحان شرکت نکرد شما به سوالات پاسخ ندادید.

سوالات متداول آزمون آیلتس | امتحان ielts

چه کسانی باید در آزمون آیلتس شرکت کنند؟

افراد با هر سن و زمینه ای می توانند در آزمون آیلتس شرکت می کنند. همانطور که گفته شد، دو دلیل اصلی برای شرکت در آیلتس وجود دارد:

  • 1. افرادی که به دنبال کار می گردند. اگر برای شغلی در یک کشور انگلیسی زبان درخواست می دهید، اما چنانچه زبان مادری شما انگلیسی نیست، ممکن است لازم باشد در آزمون زبان انگلیسی مانند آیلتس شرکت کنید تا ثابت کنید که مهارت لازم برای کار موثر را دارید.
  • 2. افرادی که قصد تحصیل برای دانشگاه خارج از کشوردارند. اگر برای تحصیل در یک کالج یا دانشگاه انگلیسی زبان درخواست می دهید، ممکن است برای اثبات درک زبان انگلیسی خود نیاز به آیلتس داشته باشید. نمره آیلتس شما نشان می دهد که آیا می توانید دوره را به زبان انگلیسی تکمیل کنید یا خیر. در برخی از موسسات، پذیرش شما منوط به توانایی شما در دستیابی به نمره مشخصی در آزمون آیلتس است.

آیا با استفاده از اصطلاح ها (Idioms) می توان نمره بیشتری در آزمون آیلتس گرفت؟

مسلما استفاده از اصطلاحی مثل “it cost an arm and leg” که کاملا غیررسمی است، برای بخش دوم آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مناسب نیست.
روش های بهتری برای استفاده از اصلاحات در آزمون آیلتس وجود دارد. به عنوان مثال “The key to this issue” قطعا به معنی کلید مورد استفاده برای باز کردن درب نمی باشد. اصطلاحاتی نظیر آنچه گفته شد یک راه قابل قبول برای کسب نمره ای بالا در آزمون آیلتس (IELTS) می باشد.
نکته ای که در مورد استفاده از نقل قول ها در رایتینگ حائز اهمیت می باشد آن است که ممتحن با توجه به سطح زبان، به داوطلب نمره می دهد. و نه بابت استفاده از لغاتی که از صحبت های دیگران به یاد دارند.
اگرچه که استفاده از نقل قول در Academic essay در دانشگاه قابل قبول است .ولی در آزمون آیلتس برای داوطلب نمره ای به ارمغان نخواهد آورد. بنابراین می توانید از نقل قول ایده بگیرید و آن را درک کنید .و به زبان خودتان مفهوم آن را بنویسید.


چگونه در بخش writing آزمون آیلتس نمره خوب بگیریم؟

در رایتینگ به شما بر اساس معیار های زیر نمره میدهند:

1.Task Achievement
2. Coherence and Cohesion
3. Lexical resource
4. Grammatical Range and Accuracy
نکته: تسک 2 راتینگ دو برابر تسک یک ارزش نمره دارد.
در اسپیکینگ به شما بر اساس معیار های زیر نمره میدهند:
1. Fluency and Coherence
2. Lexical resource
3. Grammatical Range and Accuracy
4. Pronunciation


آیا می توان از ضرب المثل ها در رایتینگ آیلتس (IELTS Writing) استفاده کرد؟

از نوشتن ضرب المثل در رایتینگ پرهیز کنید. چراکه نوشتن آنها ممکن است باعث کسب نمره ای مورد قبول در آزمون رایتینگ آیلتس نشود.
به عنوان مثال “all the glitters are not gold’ هرچند که معنی آن به درستی در رایتینگ برداشت شود اما بهتر است که بنویسید:

“People should not be deceived by appearance because they can be deceptive”.

همانطور که ملاحظه می کنید جمله دوم از مجموعه ای لغات تشکیل شده که داوطلب را برای کسب نمره ای بهتر یاری می کند.


آیا با نوشتن تعداد لغت بیشتر نمره بهتری در آزمون آیلتس کسب خواهید کرد؟

جواب این سوال واضح است. خیر. آزمون آیلتس (IELTS) به دنبال یک رایتینگ کاملا مرتبط و متمرکز می باشد. در نتیجه با نوشتن مطالبی که ۱۰۰% از مرتبط بودن آن اطمینان ندارید .و فقط برای افزایش تعداد لغات، مطالب غیر مرتبط بنویسید، نمره از دست خواهید داد.
در نوشتن مقدمه سعی نکنید قلاب خود را به هر سویی پرتاب کنید تا متنی جذاب بنویسید. چراکه در آزمون آیلتس (IELTS) برای نوشتن متنی متمرکز و مرتبط با صورت سوال امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد . نه بابت نوشتن متنی جذاب.


هشدارهای شمارش لغت در آزمون آیلتس :

اگر دقیقا صورت سوال را در مقدمه تکرار کنید .و آن را تغییر ندهید،ممتحن آن لغات را حساب نخواهد کرد . ممکن است مجموع آن ها از۲۵۰ لغت کمتر شود. بنابراین همیشه سعی کنید که صورت سوال را پارافریز (paraphrase) کنید.


چگونه بفهمیم در رایتینگ آزمون آیلتس چه تعداد لغت نوشتیم؟

مسلما زمان آن را نخواهیم داشت که تک تک لغات نوشته شده را شمارش کنیم . بهترین راه آن است که لغت هر سطر را شمارش کرده و تعداد متوسطی در نظر بگیریم و ضرب در تعداد سطرهای نوشته شده کنیم. بنابراین قبل از شرکت در آزمون آیلتس سعی کنید بر روی پاسخنامه های آزمون تمرین کنید. و دقیقا بدانید چه تعداد لغت در هر سطر می نویسید.


آیا درست است که رایتینگ آزمون آیلتس خط خوردگی داشته باشد؟

هنگام نوشتن اگربخواهید لغتی را حدف کنید امری طبیعی است .چرا که هنگام نوشتن مغز بطور مداوم در حال جایگزینی لغات می باشد تا در نهایت بهترین لغت را انتخاب کنید. بسیاری از داوطلبان لغت اضافه را پاک می کنند.اما بسیاری دیگر نیز با کشیدن خط بر روی نوشته، لغت مورد نظر را حذف می کنند. اما حتما اطمینان حاصل کنید خطی که کشیده اید به اندازه کافی ضخامت دارد و ممتحن را به اشتباه نمی اندازد .و متن نوشته شده به اندازه کافی واضح می باشد.


در صورت جا انداختن یک لغت در رایتینگ آزمون آیلتس آیا درست است که با اضافه کردن “V” لغت جا افتاده را به متن اضافه کنیم؟

اینکه لغت جدیدی را در غالب “V” به متن خود اضافه می کنید مشکلی ایجاد نمی کند. اما مطمئن باشید که به راحتی خوانده خواهد شد هرچند که اگر به خوبی رایتینگ خود را برنامه ریزی کرده باشید .با این مشکل روبه رو نخواهید شد. به این معنی که قبل از شروع به نوشتن رایتینگ حتما باید بطور دقیق و شفاف طرح ریزی کنید .که دقیقا می خواهید در هر قسمت به چه مواردی اشاره کنید.


اگر رایتینگ آیلتس شلوغ و کثیف باشد آیا نمره از دست خواهیم داد؟

اگر متن خود را کثیف و شلوغ بنویسید به صورتی که ممتحن به راحتی نتواند آن را بخواند. لغات غیرخوانا از متن حذف خواهد شد و در نهایت از مجموع لغات نوشته شده (۲۵۰ لغت برای Task 2 و ۱۵۰ لغت برای Task 1) کسر خواهد شد. بنابراین تاثیر مستقیم بر روی نمره داوطلب خواهد گذاشت. در نتیجه سعی کنید که هر آنچه که به متن خود اضافه می کنید و یا کم می کنید شفاف و خوانا باشد.


درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.

نکات طلایی درباره یادگیری آیلتس


keyboard_arrow_up