راهکار مقابله با استرس در مکالمه

چرا دچار استرس میشویم ‌؟!

این دچار استرس شدن دلایل مختلفی داره :

  • شما میترسید که نتوانید در حین مکالمه تمامی کلمات لازم را به یاد آوردید.
  • شما نتوانید تماما قواعد گرامری را به صورت صحیح رعایت کنید.

آموزش صفر تا صد گرامر انگلیسی ( از پایه تا پیشرفته )

  • ممکن است فردی درون گرا باشد یعنی بیشتر کارهای خود را در تنهایی انجام دهد.
     

تعریف استرس :

استرس، عاملی که باعث میشود ما از مکالمه با افراد انگلیسی زبان فرار کنیم.

این استرس از بروز اشتباهات در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است زیاد یا کم باشد.
ولی لازم به ذکر است که در هر دو دسته از افراد برون گرا و درون گرا استرس مکالمه وجود دارد .ولی این استرس ممکن است کم و یا زیاد باشد.

اما شما اگر به دنبال این هستید که بتوانید با افراد بومی مکالمه داشته باشید باید این ترس و استرس را کنار بگذارید برای اینکه اگر شما هیچ‌وقت تمرین یک کار را نکنید چگونه میتوانید به آن را به نحو احسن انجام دهید. پس باید فرار کردن را کنار بگذارید و با مشکلتان رو به رو شوید.ما در بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی بهترین راهکارها را در اختیارتان میگذاریم و قدم به قدم در کنارتان خواهیم بود.

راهکارهای مقابله با استرس در مکالمه :

  • 1 : قبول کردن اینکه برای پیشرفت در یک مهارت باید آن را انجام دهید. 
  • 2 : قبل از قرار گرفتن در موقعیت مکالمه خود را برای آن آماده کنید.
  • 3 : به یاد داشته باشید با فرد بومی که مکالمه میکنید آن شخص را دوباره نخواهید دید .
  • 4 : مکالمه را به دست خود بگیرید و کاملا تحت کنترل داشته باشید. 
  • 5 : عالی و بی نقص بودن را فراموش کنید و بی پروا باشید.
  • 6 : اجازه ندارید که دیگر امور را جایگزین مکالمه کنید. 
  • 7 : هیچ کس شما را مورد تمسخر قرار نمیدهد. 
[bs-embed url=”” title=”در زمانی که مضطرب هستید چگونه آرام شوید ؟” show_title=”1″ icon=”fa-video-camera” heading_color=”” heading_style=”t3-s7″ title_link=”” bs-show-desktop=”1″ bs-show-tablet=”1″ bs-show-phone=”1″ bs-text-color-scheme=”” css=”” custom-css-class=”” custom-id=””]
راهکار مقابله با استرس در مکالمه

1 : قبول کردن اینکه برای پیشرفت در یک مهارت باید آن را انجام دهید. 

میتوان چند مثال زد :
آیا امکان دارد بدون اینکه آشپزی کنید به یک آشپز خوب تبدیل شوید؟ حالا هر چقدر هم که دستور غذا های مختلف را بلد باشید.
میتوانید بدون اینکه پشت فرمون بنشینید راننده خوبی بشوید ؟ حالا هر چقدر هم که در این باره کتاب های مختلفی خوانده باشید.
کاملا مشخص است که همچین چیزی ممکن نیست.
پس نتیجه میگیریم که ممکن نیست بدون مکالمه کردن مهارت مکالمه خودتون را بهتر بکنید. بدون مکالمه کردن نمیتوانید مکالمه یاد بگیرید. درست است ، نوشتن زبان انگلیسی خوب است، گوش دادن به زبان انگلیسی خوب است .ول هیچ یک از این توانایی ها جای مکالمه را نمیگیرد باعث نمیشود که شما مکالمه یاد بگیرید.

روش خواندن داستان‌های کوتاه انگلیسی

راهکارهای تقویت رایتینگ

2 : قبل از قرار گرفتن در موقعیت مکالمه خود را برای آن آماده کنید .

به طور معمول تمامی مکالمات به صورت غیر منتظره اتفاق می‌افتد پس باید برای آن آماده بود.
مکالمات ما معمولا در باره ی شغل ، خانواده،و یا تفریحاتمون باشد. پس با این حال میتوان خود را برای این مواقع آماده کرد. البته آمادگی بدین معنا نیست که تمامی کلمات که نیاز داریم را حفظ کنیم و به گرامر پایبند باشیم. منظور این است که خود را از قبل در آن موقعیت بگذاریم تا به صورت نسبی بدانیم چه میخواهیم بگوییم .

استرس ما از آنجایی شروع میشود که میترسیم چیزی را از یاد ببریم و البته این نیز طبیعی است. با این کار آمادگی ای از قبل برای مواجه شدن با این موقعیت خواهیم داشت و در نتیجه استرس ما نیز کم خواهد شد.

3 : به یاد داشته باشید با فرد بومی که مکالمه میکنید آن شخص را دوباره نخواهید دید. 

بعضی از افراد در مواجهه با افرادی که از قبل میشناسند دچار استرس میشوند. چون اگر اشتباه کنند از قضاوت شدن توسط آن شخص بعدها اشتباه متنفراند.
یک موضوع در این باره میتوان گفت که شما معمولا به زبان انگلیسی با کسانی مثل توریست ها و یا در سفر به کشور های خارجی با افراد بومی مکالمه میکنید. پس شما قرار نیست که دوباره این افراد را ببینید پس چه اهمیتی دارد که آنها درباره شما چه خواهند گفت.

4 : مکالمه را به دست خود بگیرید و کاملا تحت کنترل داشته باشید. 

وقتی درحال مکالمه هستید سعی کنید مسیر این مکالمه را شما تعیین کنید و آن را به سمتی که دوست دارید ببرید .چون اگر در مکالمه منتظر بمانید تا طرف مقابل شما مکالمه را به دست بگیرد ممکن ازت شما دچار استرس شوید .و گاها شاید به جایی رود که شما نتوانید در آن باره صحبتی کنید.

راهکارهای افزایش تمرکز و یادگیری ذهن

شما با بردن مکالمه به سمتی درست میتوانید مکالمه موفقی داشته باشید. حتی اگر یک درصد هم این اتفاق نیوفتد و شما چیزی را متوجه نشوید بجای اینکه الکی آن را تایید کنید بدون خجالت از طرف مقابل خود بخواهید آن را برای شما شفاف سازی کنید. خجالت را کنار بگذارید.

5 : عالی و بی نقص بودن را فراموش کنید و بی پروا باشید .

وسواس اینکه عالی باشیم میتواند دو کار را انجام دهد یکی خوب و دیگری نتیجه بدی خواهد داشت:

  • ما را به هدفمان میرساند.
  • ما را از هدفمان دور میکند.

بعضی ها برای بهتر شدن در مکالمه شروع به معاشرت با افراد دیگر میکنند . بعضی دیگر منتظر می مانند تا که دایره لغاتشان افزایش یابد و یا… . و دسته دوم هیچ پیشرفتی نخواهند داشت چون به سمت هدفشان حرکت نمیکنند فقط از دور به مشکلشان نگاه میکنند. چون عالی نیستند.

این را بدانید هیچ کس عالی و بی نقص نیست. اگر فقط به عالی بودن فکر کنید یا استرس این بی نقص بدون جلوی شما را برای مکالمه میگیرد و یا اینکه در صورت اشتباه کردن فقط باعث میشود شما خودتان را سرزنش کنید.

پس عالی بودن را به دست فراموشی سپرده و ریسک کنید و ریسک پذیر باشید.

6 : اجازه ندارید که دیگر امور را جایگزین مکالمه کنید. 

همیشه اولویت اولتان را مکالمه با افراد بومی قرار دهید. چون که هیچ کاری مثل چت کردن و یا بلند بلند کتاب خواندن و یا حرف زدن با خودتان نمیتواند جای مکالمه واقعی با بومی زبان ها را بگیرد. با اراده کافی داشته باشید و خودتان را برای مکالمه با دیگران آماده کنید و به آن عمل کنید.

7 : هیچ کس شما را مورد تمسخر قرار نمیدهد. 

هیچ کسی به شما نخواهد خندید.
شما وقتی با یک توریست صحبت میکنید آنها تنها به یک چیز فکر میکنند که چقدر جالب است که شما میتوانید به زبان آنها صحبت کنید.

شما با این کار برای خود احترام کسب میکنید. پس نگران نباشید چون هیچگاه آنها به شما نخواهند خندید.اگر که این کار را بکنند بدانید اشخاص پست و بی فرهنگی هستند و ضعف شخصیتی دارند. پس وقت خودتان را برایشان تلف نکنید. کسی که باید بخندد شما هستید نه آنها چون آنها انسان های حقیری هستند.

نگران نباشید چون دنیا مثل مدرسه نیست که اتفاق کوچکی سریع به گوش بقیه برسد و همه بخندند. ما بزرگسال هستیم و داریم با این مکالمه دوستی و مهربانی به اشتراک میگذاریم.

استرس و ترس را کنار بگذارید و از معاشرت با افراد دیگر که به زبان دیگری به جز زبان مادری خودتان صحبت میکنند لذت ببرید، بدون نگرانی و ترس از اشتباه.

قبلی
آشنایی با آزمون بین المللی جی آر ای
بعدی
اصطلاحات و جملات عاشقانه انگلیسی

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

متقاضی کدام دوره هستید؟*

مقالات مرتبط :

keyboard_arrow_up