راهکارهای یادگیری آسان و سریع زبان انگلیسی

راهکارهای یادگیری آسان و سریع زبان انگلیسی:

آموزش و یادگیری زبان انگلیسی بدلیل اهمیت انکارناپذیر آن در حوزه های مختلف همچون اشتغال، تحصیل مهاجرت، افزایش مهارت تعاملی، آشنایی با فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان همچون کشورهای اروپایی، هواره به بخشی از نیازهای اساسی ما تبدیل شده است. اما سوال مهم این است که چگونه زبان انگلیسی را بشکلی آسان، سریع، کم هزینه، هدفمند و بطور طبیعی یاد بگیریم.
پاسخ این سوال بسیار گسترده تر از آن است که شاید فکرش را هم بکنید، اما راهکارهای یادگیری زبان انگلیسی را می توان بصورت کلی بشکل زیر دنبال کرد که بتوان زبان انگلیسی را سریع تر و آسان تر از آنیکه فکرش را هم می کنید یاد بگیرید:

1- برنامه ریزی دقیق، یکپارچه و مستمر

بی تردید، داشتن برنامه ی دقیق، منظم، و مستمر درکنار محتوای هدفمند و البته مشاور یا استادی که بتواند میزان پیشرفت شما را در طول این برنامه ریزی تان همراهی کند، یکی از مهمترین راهکارهای بسیار مهم، نتنها در یادگیری زبان انگلیسی، بلکه در یادگیری هر موضوع دیگری است. برای این منظور، تمامی مهارتهای زبان (listening, speaking, Reading, Writing) را بخش به بخش بصورت منظم در دفترچه خود یادداشت و چک کنید. با این کار، از طرفی نسبت به میزان مطالعه خود در طول هفته آگاهی خواهید داشت، از طرفی هم میزان پیشرفت خود را می توانید سنجش کنید. در انتهای هفته نیز، حس رضایت زیادی هم بابت نظم و پیشرفت خود خواهید داشت.

2- استفاده از منابع بروز و پربازده

بسیار پیش آمده است که در جلسات مشاوره به زبان آموزان عزیز، به این نکته برخورده ایم که زبان آموزان از ساعات و هزینه ی زیادی که برای یادگیری زبان صرف کرده اند، ابراز نارضایتی می کنند. دلیل این موضوع، نداشتن محتوای خوب، برنامه ی دقیق، استاد مجرب، انگیزه ی کم و بسیاری از موارد دیگر است که می توان آن را یک به یک برطرف کرد. بسیاری از دوستان هر کتاب یا فایل آموزشی را که در سایتها و یا برخی موسسات معرفی می شود، تا انتها مطالعه می کنند، اما نتیجه برایشان راضی کننده نمی شود. یکی از دلایل آن، محتوای نامناسب است.

3- تنوع بخشی به یادگیری مهارتهای زبان

کتابهای آموزشی در بازار با اهداف پوشش تمامی مهارتهای چهارگانه ی زبان و برای پروسه های یادگیری حداقل دو یا سه سال طراحی شده اند، اما نکته اینجاست که شما در بسیاری از موارد نیازی نیست که هر چهار مهارت را یکجا و بخش بخش پیش بروید. برای این موضوع، سعی کنید دو مهارت را بصورت دلخواه انتخاب، و یک هفته برای آن مهارتها، هفته ی بعد برای مرور آنها، و هفته سوم برای دو مهارت دیگر زمان بگذارید. برای نمونه، هفته ی اول بر روی مهارتهای Speaking و Listening، هفته ی دوم برای مرور، و هفته سوم برای مهارتهای Reading و Writing، و هفته ی چهارم برای مرور آنها برنامه ریزی کنید. البته می توانید ترکیب انتخاب مهارتهای خود را در طی ماه بعد تغییر دهید.

  • کتاب Speak Like an American برای تقویت مهارت اسپکینیگ.
  • کتاب رمان Great Expectations برای تقویت واژگان و Reading
  • کتاب Sentence Structure برای تقویت ساختار جمله و Writing
  • کتاب Listen Here by Clare West برای سطوح متوسط به بالاجهت تقویت Listening

4- یادگیری طبیعی و واقعی تر

یادگیری کلاسی زبان با یادگیری آن در کنار فردی که زبان مادری اش انگلیسی است، بسیار تفاوت دارد. کتابهای یادگیری زبان اغلب بر روی مهارتهای رسمی و استاندارد زبان تاکید دارند، در حالیکه در واقعیت، افراد انگلیسی زبان، آن را به شیوه ای بسیار متفاوت تر استفاده می کنند که شاید دلیل متوجه نشدن گفته ی یک بازیگر انگلیسی زبان در فیلمها و یا فایلهای صوتی، همین امر باشد. اما برای حل این مشکل چه باید کرد؟

  • سعی کنید در انجمن های انگلیسی زبان عضو شوید و با آنها گفت و گو کنید.

از بهترین سایتها برای این منظور

 www.italki.com

https://www.usingenglish.com

https://www.englishclub.com

https://linguaholic.com

https://www.reddit.com/r/EnglishLearning

  • سعی کنید در سایتهای نظرسنجی با موضوعات مختلف همچون سینما، موسیقی، مد (فشن)، تجارت، کسب و کار، آیلتس (IELTS)، تافل (TOEFL)، مجلات، فرهنگ ( German, Turkish, English, Russian, European)و سایر عضو شوید و کامنتهای اعضا را بخوانید و اصطلاحات آنها را در دفترچه ای یادداشت و از آنها برای نوشتن نظر خود نسبت به ان موضوعات استفاده کنید.

https://www.imdb.com

https://www.businessnewsdaily.com

https://www.bloomberg.com

https://copyblogger.com

https://problogger.com

https://yoast.com/seo-blog

https://unmarketing.com

https://trak.in

https://www.alltechbuzz.net

  • سعی کنید انیمیشن های انگلیسی زبان را در ابتدا بدون زیرنویس، و سپس با زیر نویس به همراه یافتن معنای اصطلاحات آن تماشا کنید. انیمیشن ها بدلیل دامنه ی سنی، از زبان استاندارد تر، رایج تر، و قابل فهم تری استفاده می کنند.

برای نمونه: Hotel Transylvania, The Sea Beast, The Simpsons, Cars, Ratatouille, Wall-e,

  • سعی کنید چندین دوست انگلیسی زبان پیدا و با آنها بطور مداوم درباره ی مسائل مورد دلخواهشان و البته خودتان صحبت کنید. حتما به سادگی، ترکیب کلمات، اصطلاحات و واژه هایی که استفاده می کنند دقت کنید.
  • حتما کتاب اصطلاحهای پر کاربرد (Idioms) و عبارتهای فعلی (Phrasal Verbs) خریداری و روزانه ان را مطالعه کنید.

نکات ریز اما بسیار کاربردی

– همیشه در حال خواندن متون زبان انگلیسی باشید، ( رمان، مطالب وبلاگ ها، سایتها، اخبار، مطالب انجمن های زبان، سایتهای دانشگاهی، موضوعات و مقالات علمی و …)
– بطور مستمر از اصطلاحات و عبارتهای جدید یادداشت برداری کنید.
– با افراد انگلیسی زبان در تعامل باشید.
– در سایتهای نظرسنجی انگلیسی و انجمن های انگلیسی همیشه کامنت انگلیسی بگذارید.
– سفر خارجی حتی کوتاه مدت داشته باشید، و یا با انهایی که تجربه ی سفر خارجی داشته اند، گفت و گو کنید.
– همیشه سوال بپرسید، البته سوالهایی که زننده و یا باعث ناراحتی طرف مقابلتان نشوند ( از موضوعات حساس دوری کنید.)
– دوست انگلیسی زبان پیدا کنید.
– یکی از افراد مشهور انگلیسی زبان را در سایتها دنبال کنید و نظرات دیگران درباره او در مجلات، اخبار، روزنامه ها، سایت ها، وبلاگ ها و انجمن ها دنبال کنید.
– بر روی مهارت مورد نیازتان بیشتر متمرکز بشوید.
– هیچوقت احساس دلسردی و خستگی نکنید، همیشه خود را با موضوعات مورد علاقه ی خود درگیر کنید.
– دانش محتوایی ( Content Knowledge) خود را حتی در زبان مادری بشدت تقویت کنید تا بتوانید نسبت به موضوعات مختلف، حداقل به زبان مادری خود، ایده داشته باشید.
– به خودتان پاداش بدهید.

قبلی
دانلود فایل های جشنواره
بعدی
جملات پرتکرار در شبکه‌های اجتماعی

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

متقاضی کدام دوره هستید؟*

مقالات مرتبط :

keyboard_arrow_up