به زمان آینده ساده will نیز می گویند، چرا که این زمان را با استفاده از فعل کمکی کیفی will می سازیم.

ساختار زمان آینده ساده به شکل زیر است :

گرامر آینده ساده در انگلیسی

منفی و سوالی کردن زمان آینده ساده :

کلمات به رنگ نارنجی،کوتاه شده قسمت قبل هستند.هنگام به کاربردن این زمان اغلب فاعل و فعل کمکی را به طور خلاصه به کار می بریم.

در جملات منفی not ، به جای فاعل و فعل کمکی، فعل کمکی را همراه با not به شکل won’t خلاصه می کنیم (همراه با تغییر شکل در will مثلا it will not میشود : it won’t )

ساختار جمله نوع جمله
 . I will (I’ll) open the door +
. You will (You’ll) finish before me +
. She will not (won’t) be at the school tomorrow
. We will not (won’t) leave yet
? Will you arrive on time ?
? Will they want dinner ?

 

چگونه از زمان آینده ساده استفاده کنیم ؟

بدون برنامه : (No Plan) وقتی از زمان آینده ساده استفاده می کنیم که قبل از صحبت هیچ برنامه و یا تصمیمی در مورد عملی که می خواهیم آن را بیان کنیم وجود ندارد. بلکه تصمیم و یا برنامه برای انجام کار به طور ضمنی و خود به خود در هنگام صحبت در مورد آن عمل بوجود می آید.

Hold on, I’ll get a pen.

I will see, What I can do to help you.

Maybe, we’ll stay in and watch television tonight.

اغلب اوقات هنگام به کاربردن زمان آینده ساده فعل to think را نیز قبل از آن اضافه می کنیم.

I think I’ll go to the gym (gymnasium) tomorrow.

I think I’ll have a holiday next year.

I don’t think I’ll buy that car.

نکته: ما خیلی وقت ها از زمان آینده ساده برای پیشگویی امری در آینده استفاده می کنیم . در اینجا نیز هیچ برنامه (محکم) قبلی وجود ندارد و تنها آن چیزی را که فکر می کنیم اتفاق خواهد افتاد را بیان می کنیم .به چند مثال توجه کنید:

It will rain tomorrow.

People won’t go to the Jupiter before 22nd Century. Who do you think will get the job?

be هنگامی که فعل اصلی be باشد می توانیم از زمان آینده ساده حتی برای بیان تصمیمات و برنامه های قبلی صحبت کنیم، به مثال های زیر توجه کنید:

I will be in London tomorrow.

I’m going shopping. I won’t be very long.

Will you be at work tomorrow.

نکته : توجه داشته باشید هنگامی که نیت و قصد انجام کاری را در آینده داریم معمولا از زمان ها و عبارت های دیگری مانند زمان حال استمراری و یا going to استفاده می کنیم.

[bs-text-listing-2 columns=”3″ title=”مطالب مرتبط فصل هفتم آموزش گرامر” icon=”” hide_title=”0″ heading_color=”” heading_style=”t3-s7″ title_link=”” category=”464″ tag=”” count=”20″ post_ids=”” offset=”” featured_image=”0″ ignore_sticky_posts=”1″ author_ids=”” disable_duplicate=”0″ time_filter=”” order=”DESC” order_by=”date” _name_1=”” post_type=”” taxonomy=”” _name_2=”” cats-tags-condition=”and” cats-condition=”in” tags-condition=”in” tabs=”” tabs_cat_filter=”” tabs_tax_filter=”” tabs_content_type=”deferred” paginate=”none” pagination-show-label=”0″ pagination-slides-count=”3″ slider-animation-speed=”750″ slider-autoplay=”1″ slider-speed=”3000″ slider-control-dots=”off” slider-control-next-prev=”style-1″ ad-help=”” bs-show-desktop=”1″ bs-show-tablet=”1″ bs-show-phone=”1″ custom-css-class=”” custom-id=”” override-listing-settings=”0″ listing-settings=”” bs-text-color-scheme=”” css=””]
قبلی
قواعد ساخت زمان آینده استمراری
بعدی
گرامر زمان آینده کامل

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

متقاضی کدام دوره هستید؟*

مقالات مرتبط :

keyboard_arrow_up