برای شروع آزمون باید وارد شوید .

برای درخواست مشاوره رایگان ،کلیک نمایید.

چرا باید سطح زبان خود را بدانیم ؟

تعیین سطح به این منظوراست که نشان دهد دانش زبانی شما در چه سطحی است و باید در چه کلاسی ثبت نام کنید. همواره شرکت در تعیین سطح یکی از بخش های استرس زا در هنگام ثبت نام برای زبان آموزان می باشد. گاها ترس از قضاوت شدن و احساس ضعف در بعضی افراد ایجاد می کند و همین ترس به یک معضل جدی تبدیل می شود.

اما باید یادآور شد که سطح زبان شما هیچ ارتباطی با ضریب هوشی، استعداد و یا سطح اجتماعی شما ندارد. تعیین سطح  فقط و فقط  برای مشخص شدن سطح شما در زبان است و این کار فقط برای کمک به شروع روند بهتر یادگیری شما می‌باشد.

چرا که آموزشگاه هیچ شناختی از سطح شما در زبان ندارد و به وسیله ی تعیین سطح به شما و آموزشگاه کمک می شود به این شناخت دست پیدا کنید تا در کلاسی که مخصوص سطح شماست وارد شوید. در یک تعیین سطح در کوتاه ترین زمان ممکن، سطح آگاهی شما از مطالب ارائه شده در هر ترم بررسی می شود تا در سطحی قرار بگیرید که نه کلاس برای شما ساده و خسته کننده شود و نه اینکه سطح مطالب به قدری پیچیده باشد که شما را دل زده کند.

انواع تعیین سطح :

تعیین سطح ها معمولا به دو صورت شفاهی و یا کتبی انجام می شود که هر یک از این روش ها میتواند به دو شکل حضوری و آنلاین برگزار شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.

در تعیین سطح حضوری، زبان آموز باید به صورت حضوری در محل آموزشگاه حاضر شود و با مسئول مربوطه به صحبت و گفت و گو بپردازد. در این حالت شما با استفاده از زبان بدن و بازخورد از چهره خوانی مصاحبه کننده به سوالات به شکلی مناسب و دقیق پاسخ می دهید. در یک مکالمه حضوری نه تنها سطح زبانی ، بلکه قدرت بیان و تعامل با افراد به زبان دوم مورد ارزیابی قرار گرفته که در مشاوره ارائه شده بعد از مصاحبه، کمک کننده خواهد بود.

به خاطر دلایل مطرح شده، ترجیح ما در مرکز ارس برگزاری تعیین سطح حضوری است. زیرا برای ارائه خدمات متنوع آموزشی، شناخت خود زبان آموزان و حالات روحی و شخصیتی وی حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل در مصاحبه حضوری تمامی این موارد بررسی شده تا بتوان نه تنها سطح زبان شما، بلکه حالات روحی و شخصیتی شما بررسی شود تا بتوان بهترین خدمات و فضای آموزشی را برای هر شخص ایجاد کرد.

متاسفانه در برخی از موسسات در تعیین سطح فقط به سطح زبان شخص بسنده کرده و گاها به صورت هدفدار تعیین سطح را به نحوی انجام می دهند تا منفعت مالی داشته در حالی که آتیه شخص را دچار مخاطره می کند.

به چند نکته مهم درتعیین سطح توجه کنید:

  • در هنگاه تعیین سطح، سعی کنید تا به طور کامل و واضح به سوالات پاسخ دهید. سعی کنید با جملات کامل (نه کوتاه و یا بله خیر) به سوالات جواب دهید. چنانچه سوالی را متوجه نشدید، از مصاحبه کننده بخواهید تا تکرار کند.
  • سعی کنید تا استرس نداشته باشید. به یاد داشته باشید که سطح زبان شما هیچ ارتباطی با هوش و یا توانایی های فردی شما ندارد. شما می توانید رئیس جمهور یک کشور، یک پزشک ویا یک مدیر موفق باشید ولی در زبان انگلیسی ضعف داشته باشید. پس از اشتباه کردن و عدم توانایی در جواب دادن نگران نباشید.
  • سرعت صحبت شما ملاک اصلی تعیین سطح نیست. روانی گفتار، با سرعت گفتار متفاوت است. در تعیین سطح تمرکز خود را در صحت پاسخ و کامل بودن جواب قرار دهید نه در سرعت گویش.
  • چنانچه در گذشته در آموزشگاه یا مرکز زبان شرکت کرده اید، مرور کلمات و مطالب گذشته قبل از مصاحبه، می تواند هم به پاسخ گویی و هم اعتماد به نفس شما کمک کند.

مواردی که آکادمی زبان ارس در مورد آنها مشاوره می دهد:

  • پس از انجام مراحل تعیین سطح و ارزیابی شما، مشاوره های آموزشی و روانشناسی به شما ارائه خواهد شد.
  • در ابتدا نقاط ضعف و قوت شما در زبان ارائه شده و راهکار های تقویت آن نیز ارائه می گردد.
  • همچنین نحوه صحیح مطالعه و تکنیک های مختلف جهت یادگیری زبان به طور موثر و پربازده تشریح خواهد شد. گاها ضعف افراد در صحبت به زبان دوم به خاطر ضعف در اعتماد به نفس و یا دیگر مولفه های روانشناسی می باشد.
  • روش های مختلفی برای غلبه بر ترس و رفع مشکلات موجود و نحوه برخورد با آنها معرفی خواهند شد.

مشاوره در آموزشگاه زبان ارس توسط چه کسی صورت می گیرد :

مشاوره و تعیین سطح توسط مدیریت آموزش مجموعه انجام خواهد شد. بخش مدیریت آموزش آکادمی زبان ارس، از میان اساتید با تجربه زبان که در زمینه آموزش زبان متخصص بوده و تحصیل کرده این رشته می باشند انتخاب شده اند.

keyboard_arrow_up