بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری آیلتس

بی تردید، یوتیوب بخاطر گسترده بودن دامنه فعالیت آن، یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی است. همراه باشید با معرفی 10 تا از بهترین کانال های آموزش آیلتس در یوتویوب . این بستر جهانی، بدلیل تنوع فایلها و محتوای آموزشی، متخصصان آموزش زبان، هوشمند بودن فعالیتها، کمیت بالای مطالب، قابل دسترس بودن، محدودیت زمانی نداشتن و بسیاری دلایل دیگر، از مهمترین منابع یادگیری زبان انگلیسی بحساب می آید. اما در کنار تمامی این موارد، گسترده بودن مطالب و کانالهای آن باعث نوعی سردرگمی در انتخاب فایلهای آموزشی آن می شوند. اما برای حل این مشکل چه باید کرد؟
ما در این مقاله سعی داریم 10 کانال بسیار سودمند و باارزش آموزش و یادگیری زبان انگلیسی را با تمامی جزئیات ان به شما عزیزان معرفی کنیم:

1- IELTS Liz

کانال یوتیوبی آیلتس لیز، با بیش از 1 میلیون دنبال کننده (Subscriber)، یکی از بهترین کانالهای آیلتس-محور در یوتیوب است که توسط خانم لیز، استاد بسیار باتجربه و ممتحن رسمی آیلتس اداره می شود. او بیش از 10 سال ممتحن رسمی آزمون آیلتس بوده است که اطمینان شما نسبت به دقت و صحت اطلاعات در آزمون و استراتژی های گرفتن نمره ی بالا را تضمین می کند.
این کانال دارای 4 بخش بنامهای دروس رایج آیلتس (Popular IELTS Lessons)، تسک 1 و 2 رایتینگ آیلتس (IELTS Writing Task 1 & 2)، اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking) و بخش شنیدار – لسینینگ (IELTS Listening) است. همچنین، بخش دیگری برای تمرین مهارت درک مطلب آیلتس (IELTS Reading) با فایلهای آموزشی مرتبط در این کانال گنجانده شده است. فایلهای ویدیویی لیز برای متقاضیان آیلتس در سطوح مختلف است که بخاطر کوتاه و سودمند بودنشان، مناسب تمرین روزانه برای آمادگی آزمون آیلتس هستند. در کنار تمرین روزانه برای آزمون آیلتس، می توانید از نمونه سوالات رایج آیلتس بهمراه پاسخهای دقیق و کاربردی بهره بگیرید که خود استاد لیز برایتان آماده کرده است. می توان به جرات گفت که نکات و مهارتهای ارایه شده در این کانالف از مهمترین نکات آزمون و یادگیری آیلتس می باشد.

2- E2 IELTS

از E2 IELTS میتوان بعنوان یکی دیگر از بهترین کانالهای یادگیری زبان انگلیسی، افزایش سطح زبان انگلیسی، ارتقای سطح دانش زبان و تقویت مهارتهای آزمون آیلتس نام برد. این کانال، اکنون نزدیک بر 1 میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد که هر روز به این تعداد نیز افزوده می شود. تمامی اطلاعات ارائه شده در این سایت به روزرسانی می شود، بنابراین، می توانید بروزترین اطلاعات آزمون آیلتس را در این کانال دنبال کنید. همچنین می توانید به بیش از 20 مجموعه ی کامل از ویدیوئوهای آموزش آیلتس در قالب مهارتهای چهارگانه آزمون آیلتس، آزمونهای آزمایشی آزمون آیلتس، نکات و استراتژی های بسیار کاربردی آزمون آیلتس و بسیاری مطالب ارزشمند و کاربردی دیگر، دسترسی داشته باشید.
از سایر امکانات برتر این کانال می توان به کلاسهای صوتی رایگان آیلتس، اشتراک گذاری تجارب آزمون دهنده ها، نکات و استراتژی های سریع برای موفقیت در آزمون، تیم متخصص و اساتید صاحب سبک آزمون آیلتس بهره ببرید. یکی از نکات قابل توجه این سایت، اساتید آن با تسطل بسیار بالای زبانی و لهجه ی فوق العاده ی آنها است. همچنین، درسهای آیلتس این کانال، بسیار جذاب و تعاملی است، بطوریکه شاید تا ساعتها هم بدون خستگی شما را درگیر خود می کند.

3- IELTS Advantage

اگر بدنبال یک کانال یوتیوبی رایگان برای آموزش آیلتس هستید، کانال یوتیوبی آموزش آیلتس IELTS Advantage را از قلم نیاندازید. این کنال، یکی از بهترینهای یوتیوب برای تقویت مهارتهای چهارگانه بخصوص مهارتهای Listening و Reading در کنار نکات بسیار کاربردی در اسپیکینگ (Speaking) و رایتینگ (Writing) است. همچنین، دوره های کوتاه لغات و گرامر آیلتس توسط اساتید حرفه ای آزمون آیلتس ارائه می شود. این کنال بدلیل اساتید مجرب، ویدیوهای آموزشی آیلتس، بیش از 20 عنوان مبحث آیلتس بصورت پادکست آیلتس، و محتوای دقیق و روانشناسی شده، یکی از بهترین های آزمون آیلتس و انگلیسی پیشرفته است.

4- Academic English Help (AEHelp)

«آکادمیک انگلیش هلپ» یک کانال یوتیوبی با بیبش از 1,400,000 دنبال کننده است که صدها و هزاران فایلهای آموزشی آیلتس را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. در طی سالها فعالیت، این کانال یوتیوب آموزش انگلیسی رایگان اینترنتی توانسته است بیش از صدها آزمون دهنده ی آیلتس با نمره ی بالای 7 داشته است. این کانال یوتیوبی آموزش آیلتس بیشتر بر روی آزمون آیلتس آکادمیک تمرکز دارد که شما می توانید با بهره گیری از 9 پلی لیست ویدیویی موجود در کانال، مهارتها خود در بخشهای مختلف آزمونن آیلتس را تقویت کنید. همچنین، در این کانال یوتیوبی آموزش زبان، بیش از 70 ویدیوی تقویت اسپیکینگ (مهارت شنیداری) آیلتس گنجانده شده است، بنابراین می توانید از این کانال با اطمینان زیاد برای تقویت مهارت های آیلتس بخصوص اسپیکینگ آیلتس بهره ببرید.
ویدیوهای آموزشی این کانال بصورت هفتگی بروزرسانی می شود، و شما می توانید از بروزترین تغییرات و مهارتهای مورد نیاز برای آیلتس بهره مند بشوید. همچنین، اساتید این کانال در طول هفته بصورت زنده با متقاضیان آیلتس بحث و گفت و گو و درباره ی مسایل مختلف آزمون آیلتس ایده های خود را به اشتراک می گذارند. علاوه بر این، می توانید با حضور در پخش زنده و استوری های این کانال، تمامی سوالات خود درباره ی آزمون آیلتس را از اساتید مجرب این کانال بپرسید و پاسخهای حرفه ای دریافت کنید. این کانال، یک وب سایتی هم با عنوان «www.AEHELP.com» دارد که در آن، پکیج های ویژه ی آزمون آیلتس را برای متقاضیان آیلتس تهیه کرده اند که تاپ ترین و بهترین نکات و مهارتهای آزمون آیلتس را برای شما در قالب آن مجموعه های آیلتس آموزش می دهند.

5- Learn English with Emma [EngVid]

«اِما – Emma»، مدرس حرفه ای آیلتس و مدیر کانال یوتیوبی EngVid است که مطالب آموزشی سودمند و حرفه ای زیادی را در این کانال برای متقاضیان آیلتس به اشتراک می گذارد. این کانال، میلیون ها بیننده از سرتاسر جهان دارد که از مطالب آن برای موفقیت در آزمونهای بین المللی زبان همچون آیلتس بهره می برند. صفر تا صد آزمون آیلتس در این کانال یوتیوبی توسط خانم اِما توضیح داده شده است. متقاضیان آیلتس، در هر سطحی که هستند می توانند با برنامه ریزی منظم و مطالعه ی مطالب این کانال، خود را بطور حرفه ای برای آزمون آیلتس آماده کنند. نکات تریکی (Tricky tips)، مباحث پیشرفته، توجه به سطوح مختلف زبان آموزان، پوشش دادن مهارتهای چهارگانه بصورت حرفه ای، بروز بودن مطالب، سابقه ی بالای مدرس کانال و بسیاری موارد دیگر باعث شده است تا میلیون ها زبان آموز از سراسر جهان روزانه از این کانال بازدید کنند. از ویژگی بارز دیگر این کانال درباره ی آزمون آیلتس، توجه به نکاتی است که آزمون دهنده ها بطور معمول در بخشهای مختلف آزمون نمره از دست می دهند.

6- Learn English with Rebecca

یکی دیگر از مشهورترین کانال های یوتیوبی آموزش رایگان زبان انگلیسی، بخصوص آیلتس، کانال «رِبِکا – Rebecca» است که بیش از 2,000,000 دنبال کننده دارد و بیش از صد ها عنوان مهم و رایج آموزش زبان انگلیسی را شامل می شود. در این کانال می توانید صد ها مطلب درباره ی آموزش صفر تا صد گرامر و گرامر پیشرفته ی آزمونهای آیلتس (IELTS)، تافل (TOEFL) و توئیک (TOEIC) را پیدا و مطالعه کنید.
کانال یوتیوب رِبِکا، یکی از بهترین اساتید حوزه آموزش زبان انگلیسی با مهارت زبانی و تدریس فوق العاده استکه مطالب آموزشی بسیاری سودمند و حرفه ای را در قالب فایلهای ویدیویی کوتاه و مفید در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. مطالب ارایه شده در این کانال به اندازه ای حرفه ای و دقیق هستند که دنبال کنندگان این که کانال همیشه از موفقیت خود در آزمونهای زبان با بهره گیری از مطالب این کانال سخن گفته اند. انسجام، هدفمندی، نظم و ترتیب بالا، نکات بسیار کلیدی، کوتاه و مختصر بودن فایل ها، توجه به جنبه های مختلف آزمون، ارایه نکات ریز و تریکی و همچنین حاشیه نرفتن در حین تدریس، از ویژگی های مهم و چشمگیر کانال آموزش زبانن انگلیسی رِبِکا می باشد که برای دنبال کنندگان آن می تواند بسیار جالب، جذاب و سودمند باشد.

7- Fastrack IELTS

اگر بدنبال کانال آموزش رایگان آیلتس در یوتیوب می گردید، «فسترک آیلتس – Fastrack IELTS» یکی از بهترین گزینه هاست تا شما را ساعت ها درگیر خود کند. این کانال توسط یک استاد حرفه ای زبان بنام « آسیا – Asiya» اداره می شود که خود بارها آزمون آیلتس را با موفقیت پشت سر گذاشته است. او آخرین بار نمره 9 از 9 آزمون آیلتس را کسب کرد و اکنون تجربیات خود از آمون آیلتس را در اختیار متقاضیان علاقه مند خود قرار می دهد. او همچنین یک وبلاگ ویدیویی آموزش زبان انگلیسی و مسایل مرتبط با آزمون های بین المللی همچون آیلتس دارد که مطالب آموزشی را بصورت رایگان در اختیار دوست داران زبان، بخصوص متقاضیان آزمون آیلتس قرار می دهد. آسیا، در بخشهای مختلف فایلهای ویدیویی خود، به جنبه های مختلف آزمون آیلتس و آسانترین راه های کسب نمره ی بالا در آزمون آیلتس می پردازد. با بهره گیری از نکات آزمونی ارایه شده توسط آسیا، می توانید براحتی در آزمون آیلتس نمره ی دلخواه خود را کسب کنید، با این حال بایستی در نظر داشته باشید که تنهاترین راه موفقیت، تمرین و بکارگیری نکاتی است که اساتید حرفه ای به شیوه های مختلف با شما به اشتراک می گذارند.
شما در این کانال می توانید به بیش از 50 ویدیوی آموزش رایتینگ آیلتس دسترسی داشته باشید و از نکات آن در زمینه ی خطاهای رایج در رایتینگ آیلتس «Common mistakes at IELTS»، واژگان ضروری آیلتس « Necessary Vocabulary for IELTS Exam»، بحث انتخاب واژگان درست در بخش رایتینگ آیلتس «Word Choice» و همچنین تجارب موفق خود مدرس در آزمون آیلتس بهره مند شوید.

8- Learn with Sam and Ash

اگر بدنبال یک کانال یوتیوبی جامع درباره ی آیلتس می گردید، کانال یوتیوبی « آموزش زبان سام و اش – Sam and Ash» را فراموش نکنید. این کانال نیز همانند کانالهای معرفی شده در بالا با بیش از یک میلیون دنبال کننده (1,000,000 subscribers)، یکی از محبوبترین های یوتیوب در زمینه ی یادگیری رایگان زبان انگلیسی است که روز به روز به تعداد ساب اسکرایبر های آن افزوده می شود. اگرچه مدیران کانال (سام و اش) زبان مادریشان انگلیسی نیست، اما نکات و ترفندهایی که ارایه می دهند، شما را در سریع ترین زمان ممکن برای کسب نمره ی بالا در آزمون آیلتس آماده می کنند. چهار بخش آزمون آیلتس در این کانال یوتیوبی بصورت کامل آموزش داده می شود و هیچ نکته ی ریز و درشتی در آزمون از قلم نمی افتد.
همچنین برای آگاهی از آخرین تغییرات و اطلاعات درباره آزمون آیلتس می توانید دوره ی جامع ویدیویی این کانال را مرتب دنبال کنید تا هیچ نکته ای در آزمون آیلتس را از دست ندهید. این کانال، بیش از 40 ویدیوی آموزشی آیلتس دارد که بخشهای مختلف آزمون را بصورت نکته به نکته پوشش می دهد.

9- Oxford Online English

با بیش از میلیون ها دنبال کننده، کانال یوتیوبی «آکسفورد آنلاین انگلیش – Oxford Online English» بی تردید یکی از بهترین های آموزش زبان انگلیسی در دنیا است. مطالب و فایلهای ارائه شده در این کانال بسیار گسترده و جامع است که بخشهای مختلف یادگیری و تدریس زبان انگلیسی، از ساده ترین مباحث گرامری تا پیشرفته ترین نکات رایتینگ و اصطلاحات رایج و پیشرفته ی اسپیکینگ را دربرمی گیرد. یکی از چشمگیرترین نکات این کانال، اساتید بسیار حرفه ای با لهجه های مختلف (Accent) است که می توانید با فعالیت در این کانال، مهارتهای شنیداری (Listening skill) و همچنین دانش محتوایی خود درباره ی فرهنگ کشورهای مختلف ( cultural knowledge) را بطور قابل توجهی ارتقا دهید.
یکی دیگر از ویژگیهای مهم این کانال آموزشی، کنترل سرعت صحبت کردن اساتید آن مجموعه است. یکی از مشکلات فایلهای آموزشی اساتید انگلیسی زبان، سرعت بالای صحبت کردنشان، و بدنبال آن، دشواری درک گفته های آنان است که در این کانال آموزش زبان انگلیسی این مشکل برطرف شده است. شما می توانید در هر سطحی از زبان انگلیسی که قرار دارید، زبان انگلیسی را تا سطح بسیار پیشرفته و حتی تا سطح تافل و آیلتس و سایر آزمونهای بین المللی زبان یاد بگیرید.

10- IELTS Master

کانال «آیلتس مستر- IELTS Master» یکی از بهترین کانال های یوتیوبی در زمینه محتوای آموزش تخصصی آیلتس با بیش از صد ها عنوان آموزشی آیلتس از سطوح مبتدی تا پیشرفته است. ویدیوهای آموزشی این کانال محبوب آموزش آیلتس شامل اتراتژی های آمادگی آزمون آیلتس، تقویت مهارتهای اسپیکینیگ و درک مطلب، نوشتن مقاله در آیلتس رایتینگ تسک 2 ( Essay writing – IELTS Writing Task 2) و بسیاری از مباحث پیشرفته ی یادگیری مهارتهای زبان و مهارتهای آیلتس است. این کانال، مباحث آیلتس جنرال و آکادمیک را شامل می شود. یکی از ویژگی های مهم این کانال، توجه زیاد و آموزش حرفه ای واژگان ( لغات آیلتس – IELTS Vocabulary) با توضیحات کامل معنی، کاربرد واژگان و مثالهای قابل لمس می باشد. با استفاده از این شیوه ی آموزش واژگان (آموزش لغت)، واژگانی را که یاد گرفته اید برای مدت طولانی و شاید تا آخر عمرتان فراموش نخواهید کرد.
هر یک از فایل های ویدویی کانال آیلتس مستر متناسب با برنامه ی روزانه ی شما تنظیم شده است تا بتوانید فرصت مطالعه ی آنها را داشته باشید و با یک برنامه ریزی دقیق، مهارتهای زبان و مهارتهای آیلتس را بمرور زمان و در کوتاهترین زمان یاد بگیرید و خود را برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره ی 9 در آزمون آیلتس آماده کنید.

قبلی
7 نکته طلایی رایتینگ آیلتس
بعدی
بهترین منابع برای یادگیری و آمادگی آزمون آیلتس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

متقاضی کدام دوره هستید؟*

مقالات مرتبط :

keyboard_arrow_up