نمونه اسپیکینگ آزمون آیلتس-نمره 6-نمره 7-نمره 8

مهارت speaking در آزمون آیلتس :

دانش داوطلب در صحبت کردن عمومی و موضوعی با مصاحبه کننده در عرض ۱۱ تا ۱۴ دقیقه بررسی و ارزشیابی می شود.

در این بخش نیز همانند بخش نوشتاری، اهمیتی ندارد که شما منطقی و عقلایی صحبت کنید. مهم آن است که بتوانید درست و دقیق و بدون اشکالات گرامری حرف بزنید و از جنبه های مختلف به یک موضوع نگاه کرده و نظر خود را بیان کنید.

مثلا از شما سوال می شود که چه غذایی دوست دارید . بهترین جایی که دیدید کجا بوده است یا دوست دارید در آینده در چه کسب و کاری فعال شوید. تمام صحبت هایی که در ۳ بخش زیر ارائه می کنید، ضبط می شود تا توسط ۲ ممتحن، بررسی و نمره دهی شود.

  • در بخش اول از شما خواسته می شود که به پرسش های عمومی درباره خود و خانواده پاسخ دهید. این قسمت ۴ تا ۵ دقیقه به طول می انجامد و پاسخ به برخی از پرسش ها در حد یک کلمه یا یک جمله خواهد بود.
  • در بخش دوم به شما کارتی داده می شود که موضوعی روی آن نوشته شده است و شما ۲ دقیقه وقت دارید که درباره آن موضوع فکر کنید و ظرف ۵ دقیقه درباره ان صحبت کنید.
  • در بخش سوم، درباره موضوعی که در بخش دوم مطرح شده بود، از شما سوالاتی پرسیده می شود که می بایست ظرف ۴ تا ۵ دقیقه به آن پاسخ دهید.

تفاوت بخش دوم با سوم این است که در بخش دوم،‌تنها شما هستید که صحبت می کنید و مصاحبه کننده، وارد بحث به شما نمی شود.

برای گرفتن نمره 6 و 6/5 به این نکات دقت کنید :

تلفظ درستی گرامر منابع واژگان روان بودن
  • کنترل نسبی روی تلفظ
  • گاهی تلفظ های بسیار خوبی دارد اما ثابت نیست.
  • علی رغم تلفظ های اشتباه میتوان فهمید که چه میگوید.ولی گاهی وضوح تلفظ ندارد
ترکیبی از جملات ساده و پیچیده را استفاده میکند.اما انعطاف محدودی دارد.اشتباهات گرامری زیادی در ساختن جملات پیچیده دارد اما این موضوع درک مطلب را مختل نمیکند دامنه لغاتش برای صحبت راجع به موضوعات مختلف کافی است و علی اغم استفاده های نا به جا معنی حرفش را شفاف انتقال می دهد.عبارات و جملات را با موفقیت بسط و توضیح میدهد. می خواهد به اندازه کافی صحبت کند اما گاهی انسجام صحبتش را از دست می دهد چون تکرار میکند،مکث می کند یا خودش را تصحیح میکند.از کلمات ربط استفاده میکند اما گاهی به نادرستی.

برای گرفتن نمره 7 و 7/5 به این نکات دقت کنید :

تلفظ درستی گرامر منابع واژگان روان بودن
تمام ویژگی های نمره 6 را داشته و از آن بهتر است اما به نمره 8 نمیرسد.  ساختارهای پیچیده بسیاری استفاده میکند اما انعطاف پذیری آن معمولی است.جملات بدون غلط بسیاری تولید می کند اما تعدادی اشتباه گرامری داشته و آنها را تکرار میکند. در موضوعات بسیاری میتواند بصورت انعطاف پذیری از لغات استفاده کند.گاهی کلمات را اشتباه انتخاب میکند. عبارات و جملات را به خوبی باز کرده و توضیح می دهد. بدون اینگه انسجام صحبتش بهم بریزد یا حس شود که دارد تلاش خاصی میکند،به لندازه کافی صحبت میکند.گاهی اوقات مکث هایی برای پیدا کردن ساختارهای گرامری یا لغات میکند.بعضی اوقات خود را تصحیح کرده و عبارت یا جمله ای را تکرار میکند.از کلمات ربط متنوعی استفاده میکند و کلمات ارتباطی اش انعطاف دارد.

برای گرفتن نمره 8 و 8/5 به این نکات دقت کنید :

تلفظ درستی گرامر منابع واژگان روان بودن
  • عالی و دقیق
  • درک تلفظش نیاز به تلاش ندارد.
  • زبان مادری اش خیلی کم روی صحبتش اثر دارد.
برد وسیعی از ساختارها را با انعطاف بالایی استفاده می کند.اکثر جملاتش درست و بدون غلط است. اشتباهاتش پایه ای و اساسی نیست منابع واژگانش وسیع است و براحتی و با انعطاف برای انتقال مفاهیم بصورت کاملا دقیق از آنها استفاده میکند.با مهارت کامل از ادبیات طبیعی و اصطلاحات استفاده میکند.ولی به ندرت اشتباه هم میکند.کاملا حرفه ای جملات را در مواقع لازم بسط میدهد. نرم و روان صحبت میکند اما گاهی تکرار کرده و خودش را اصلاح میکند.اگر در گفتارش مکث کند معمولا بخاطر طبیعت گفتارش است اما به ندرت بخاطر پیدا کردن ادبیات مناسب میگردد.موضوعات را واضح و روشن توضیح میدهد.

ما در بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی شما را به بهترین نحو با اسپیکینگ آزمون آیلتس میسنجیم و تمامی مشکلات گفتاری شما را برای نمره 7 آزمون آیلتس حل خواهیم کرد. در ساعات اداری مشاور رایگان تلفنی برای آزمون آیلتس و هم برای آموزش زبان انگلیسی عمومی داریم که با بهترین اساتید زبان انگلیسی ما صحبت خواهید کرد.

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.

قبلی
نکاتی درباره آزمون آیلتس در ترکیه
بعدی
تعیین سطح آنلاین آیلتس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

متقاضی کدام دوره هستید؟*

مقالات مرتبط :

keyboard_arrow_up